Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybór technologii

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:06, 11 Lut 2012    Temat postu: Wybór technologii

W tym temacie wybieramy technologie jaka zostanie użyta w projekcie.

Dla tych co nie czytali, bazowy doc do projektu: [link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie widać, że głównymi problemami będzie multi+ai. Graficznie gra nie będzie wykraczać poza standard.

Multi: Tutaj widać, że będzie dużo roboty. Całość będzie musiała być kontrolowana przez serwer. Nie ma na razie pewnego infa co do dynamiczności otoczenia ale jakby na to nie patrzeć nie będzie to prosta sprawa więc zanim ktoś napiszę aby pisać multi od zera proszę się 20 razy zastanowić.

AI: Zapewne wystarczy jakaś prosta maszyna stanów+odpowiednio zmodyfikowany a* więc tutaj całość jest raczej standardowa. Zależy to jeszcze jaki poziom inteligencji jest wymagany od przeciwników+ jak cała możliwa trasa dla botów będzie ustawiana. Ogólnie gotowych rozwiązań raczej nie ma więc trzeba będzie to pisać od zera.

Budowa map: Klepanie z ręki jest bez sensu. Najlepiej będzie napisać gotowy edytor przeznaczony tylko dla tej gry aby ograniczyć liczbę elementów do zrobienia. C# i połączenie przez sockety/pinvoke/wrapper lub jakieś gui typu wxwidgets.

Rendering: Nie ma tu jakiś wymagań, dość prosta gra. Zarzucić quadtree i nie powinno być żadnego problemu z wyświetlaniem bez względu na wybraną biblioteke.

Fizyka: Najlepiej gotowe rozwiązanie, pisanie czegoś od zera mija się z celem.

GUI in game: Wątpię czy jest sens używać czegoś gotowego, proste gui z kilkoma kontrolkami powinno w 100% wystarczyć.

Core systemu: Jeśli wybierze się jakąś dobra bibliotekę pasuje napisać system komponentowy ze względu na niepewny rozwój samego systemu. Oczywiście oznacza to większe zapotrzebowanie na pamięć ale wygoda użytkowania jest o niebo lepsza niż w innych rozwiązaniach. Oczywiście ułatwia to też rozbudowę i cooperacje.

Input: Xirdus chcę supportować pady co oczywiście wymaga odpowiedniej biblioteki. Najlepiej by było aby wybrana technologia już miała system wbudowany bo z padami zawsze są problemy.

Osobiście jestem za:
Jeśli chodzi o multi to jakieś gotowe rozwiązanie zew choćby raknet.
ai własnej produkcji.
Budowa map połączenie winforms z samą grą i napisanie edytora w c#.
Rendering: biblioteka jak sdl czy sfml. Osobiście mi to lotto, które z tych.
Fizyka box2d
opcjonalnie(jeśli będą) skrypty w lua.

Tutaj tylko piszemy o swoim wyborze, dyskutujemy o technologii w osobnym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:01, 11 Lut 2012    Temat postu:

Ja proponuję:
Do multi coś gotowego. Dostosuję się.
AI własne.
Edytor pisał bym w Qt.
O renderingu swoje zdanie już wyraziłem: GLFW + OGL
Fizyka: box2d
Skrypty: python, ale wiem że i tak wygra lua:p
Input: GLFW. Ma obsługę pada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxGarden




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 23:45, 11 Lut 2012    Temat postu:

AI własne.
Edytor wolałbym w wx-ie.
Rendering jest mi obojętny.
Fizyka box2D.
Skrypt (w zależności od tego na ile ta gra będzie się na nich operała) preferował bym własny lub LUA.
Input Direct Input (?) (również mi to obojętne).
Obsługa sieci albo własna, albo raknet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SnowyMan




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:04, 12 Lut 2012    Temat postu:

Jak dla mnie to:
Okienka: GLFW lub SDL
Rendering: OpenGL
Fizyka: brak, brak, brak (jak wy możecie jeszcze zostawać przy Box2D po dwóch ostatnich postach Will'a http://www.warsztatgames.fora.pl/dyskusja-ogolna,3/wybrany-projekt-dyskusja,36-30.html? '^^)
Sieć Nigdy nie pisałem więc w zasadzie niech mądrzejsi zdecydują
GUI Własne, kilka kontrolek
Skrypty Lua
AI Mam zerowe doświadczenie w tym temacie więc się nie wypowiadam

By will:Tzn da się całość zrobić z box2d jak trzeba, pisałem tylko, że nie jest to proste bo trzeba synchronizacji pozycji,rotacji i velocity także dla obrotów+ jakaś metoda interpolacji bo inaczej będzie warpować. Z racji tego, że całość jest na sporo osób całość fizyki musi być sprawdzana przez serwer bo inaczej każdy idiota będzie mógł modyfikować grę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estivo




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żabów

PostWysłany: Nie 16:56, 12 Lut 2012    Temat postu:

Okienka: Obojętne
Rendering: Byłbym za SFML ale ten rendering przy większych ilościach
Fizyka: box2d
Sieć raknet albo własne cuś
GUI obojętnie
Skrypty Lua
AI myślę, że własne (nawet jeżeli ktoś nie pisał to się przy okazji nauczy Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:50, 12 Lut 2012    Temat postu:

Okienka: GLFW (chyba najbardziej minimalistyczne i wygodne)
Rendering: Preferowabym DirectX, ale widze, ze wiekszosc woli OGL i poza tym gra powinna dotrzec do wiekszej ilosci ludzi, wiec OGL
Fizyka: Zupelna dowolnosc
Siec: Nie znam sie. Podobno RakNEt jest OK.
GUI: wlasne
Skrypty: cokolwiek (pewnie i tak bedzie lua)
AI: wlasne

P.S. Wybaczcie brak polskich znakow. Aktualnie jestem na systemie skonfigurowanym pod angola i nie chce mi sie grzebac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:54, 13 Lut 2012    Temat postu:

Grafika: OpenGL + GLFW
Fizyka: własna
Sieć: RakNet lub własne
AI: własne
Skrypty: Lua (jeśli w ogóle)
Edytor: coś w C#, względnie Qt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xevaquor




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:08, 13 Lut 2012    Temat postu:

Grafika: dowolnie (preferowany SFML)
Fizyka: Dowolnie (ale nie chcę pisać samodzielnie tego Razz )
Sieć: nie znam się, zapewne gotowiec będzie lepszy
AI: własne, tutaj chętnie bym popracował (nie znam się zbyt ale lubię to)
Skrypty: Lua (jeśli w ogóle)
Edytor: C#/WPF

Przepraszam że dopiero teraz, ale mam ostatnio nawał komercyjnej pracy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wem




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:46, 14 Lut 2012    Temat postu:

Grafika: SFML, ew. OpenGL
Fizyka: Dowolnie
Sieć: Dowolne(nie znam się, jeszcze...)
AI: Własne
Skrypty: Lua
Edytor: C#/WPF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin