Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Side Shooter

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:43, 25 Sty 2012    Temat postu: Side Shooter

Side shooter przypominający soldata. Głównym elementem wpływającym na rozgrywkę jest fakt, że całość gry rozgrywa się pod ziemią w makaronie tuneli. Nie ma żadnego globalnego światła i gracze muszą polegać na świetle spotowym. Kolejną ważna sprawą jest zmniejszona grawitacja, która wpływa na wszystkie elementy sceny. Istotnym elementem rozgrywki jest fakt, że gracze są podzieleni na klasy: medyk, saper, żołnierz, snajper, inżynier. Ich obecność jest głównym czynnikiem modyfikującym gameplay. Cała plansza jest wypełniona elementami modyfikowalnymi czyli: zaporami, bunkrami, zapadliskami itd więc gracze mogą wpływać na budowę planszy(tylko w prosty sposób przewidziany przez twórców). Saper może wysadzić jedną z zapór odcinając jedno z przejść dla przeciwnika a inżynier wybudować pomocniczy bunkier z stacjonarnym działkiem.
Oprócz standardowych trybów jak np: capture the flag mamy tryb misji czyli przed graczami jednej z drużyn zostaje postawione zadanie np: kradzież cennego przedmiotu i przy pomocy windy przewiezienie go w bezpieczne miejsce w określonym limicie czasowym. Po drodze musi pokonywać różne zapory typu blokady niepozwalające windzie na dalszą podróż czy zdobywać kolejne przyczółki. Można to porównać do trybów gry znanych z Enemy Territory.
Ten sam pomysł może także przerzucić na widok top-down.
Dodatkowo kilka trybów single z botami jak np przebrnięcie przez daną sekwencje tuneli w danym czasie czy misja, w której zadaniem gracza jest przekradnięcie się w strzeżone miejsce tak aby nie zostać zauważonym przez patrolujące teren roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:04, 25 Sty 2012    Temat postu:

Wiesz, że inżynier i saper to to samo? Wink

Co do samej gry to mam wątpliwości. Jako że nie będzie jasnego podglądu sytuacji (ograniczenie widoczności), gra raczej nie przyjmie się dobrze w szerszych kręgach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:49, 25 Sty 2012    Temat postu:

No właśnie chciałem tutaj trochę rozróżnić między wybuchami a budowaniem. Można zawsze połączyć w jedną klasę. Wiem, że w wielu grach to to samo bo w ET grałem dobre kilka lat a właściwie ciągle gram Smile

Cytat:

Co do samej gry to mam wątpliwości. Jako że nie będzie jasnego podglądu sytuacji (ograniczenie widoczności), gra raczej nie przyjmie się dobrze w szerszych kręgach.



No właśnie o to chodzi. W grach 2D często jest za dobry widok i widać gracza z ogromnej odległości. Zawsze można dodać flary itp, główne założenie braku dziennego światła to ograniczyć widok(testy, testy ,testy), jak będzie za mały można pokombinować. Dodać do tego zręcznościowy system walki i może być fajna gra. Wiele osób lubi też szybkie zręcznościowe wersje 2D shooterów, sam w soldata ze znajomymi pykałem kilka lat. Kluczem do sukcesu byłaby dynamiczna rozgrywka, bez tego rzeczywiście gra leży na podłodze i błaga o dobicie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:57, 25 Sty 2012    Temat postu:

Jak ma być szybka akcja to podział na klasy wydaje mi się być nietrafiony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:06, 25 Sty 2012    Temat postu:

Grałeś w ET? Smile Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et. Prosta sytuacja: Na barierę założona plante, masz 20sec na rozminowanie. Musisz szybka zasuwać od spawna aby zdążyć+tutaj nie ma obustronnego kampienia, atakujący muszą iść do przodu. Liczy się team. +dzięki zmniejszonej grawitacji zasuwasz całkiem szybko. Poza tym obecność choćby meda to podnoszenie towarzyszy. Dodatkowo można dodać także xp, rangi i bonusy za multikille itd Szyba akcja będzie na pewno cały problem aby zrobić to grywalne bo to wymaga dobrych decyzji choćby w budowie mapy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:23, 25 Sty 2012    Temat postu:

Will napisał:
Grałeś w ET? Smile Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et.
Grałeś w UT? Ja grałem we wszystkie wymienione i najszybsza akcja jak dla mnie jest w Unrealu.

Z twojego opisu wygląda na to, że chcesz zrobić podziemne ET w 2D. IMHO to się nie uda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estivo




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żabów

PostWysłany: Śro 18:16, 25 Sty 2012    Temat postu:

Pomysł według mnie nie trafiony. Jest już wiele tego typu gier. Jeżeli chcesz postawić na klasy i team wybierasz Metal Assault, jeżeli szybkość i zręczność Soldat.

Co do "nowego" trybu gry. Odgrzewany kotlet. Capture the Flag z tym, że zamiast flagi jest to jakaś inna rzecz. --

Ograniczenie widoczności. Hmmm zastanówmy się. Będziemy szybko lecieć mało widzieć i..... Mijać przeciwników a oni nas. --

Skakanie - To jest pomyłka z deka. Błąd rzeczowy. Skakanie w podziemiach? Nie wyobrażam sobie obniżonej grawitacji i skakania po 5 metrów zawadzając głową o sufit. --

No i klasy. Snajper w podziemiach, gdzie ma strasznie ograniczony widok (i nie kampi (chyba od tego jest klasa snajper, chyba, że się mylę)), lata na planszy ze snajpą i wali do przeciwników z włączoną lunetą którzy stają na drugim końcu a go nie widzą (zresztą nie wiem jak on by ich widział). Mija się tutaj założenie kim jest snajper w realu a kim ma być w grze, bo szczerze nie mam pojęcia jaki jest jego cel. --

Przykro mi mówić, ale projekt jest dla mnie trochę pomylony. Nie widzę, tutaj nic ciekawego, co mogło by mnie do niego przykuć.

@Xirdus udać to się uda, ale nie będzie bardzo grywalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:45, 25 Sty 2012    Temat postu:

Jestem za shoterem z podziałem na klasy z ograniczonym widokiem, ale nie side shoterem. Jak ja to ewentualnie widzę? A graliście w kultową serię Commandos? No więc coś na tej zasadzie, tylko przeniesione na shotera gdzie każdy kotroluje jednego komandosa. Przy czym:
1. Nie action shoter, a tactical shoter
2. Ograniczenie widoczności nie przez podziemia a przez to, że komandosi mają ograniczony widok (snajper ma lunetę więc widzi więcej, każdy może nosić też lornetkę). Miejsca "ciemne" wymagające latarek/noktowizora są ok, ale w ograniczonym zakresie

=== EDIT ===
Właśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszego posta... w sumie zmieniam zdanie. Ale:
1. Nie może być zmniejszonej grawitacji (nie w makaronie tuneli)
2. Nie action, a tactical (ze względu na małą widoczność)

Co do snajpera - akurat klasa doskonała. Każdy gracz generuje światło spotowe, nie tylko sam sniper. Widzimy latarki innych i ich ściągamy. Znalezienie takiego snajpera nie jest trywialne dopóki z bunkra nie wyjdzie (a więc obowiązkowo ograniczona ilość ammo w snajperce i ograniczone możliwości noszenia ciężkiej broni przez snipera - niech czasem wyjdzie z bunkra po ammo i będzie wtedy bezbronny). Do tego jeśli by to osadzić w realiach współczesnych to co za problem założyć termowizyjną lunetę na karabinie snajperskim?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hashedone dnia Śro 20:50, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:03, 25 Sty 2012    Temat postu:

Xirdus napisał:
Will napisał:
Grałeś w ET? Smile Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et.
Grałeś w UT? Ja grałem we wszystkie wymienione i najszybsza akcja jak dla mnie jest w Unrealu.

Z twojego opisu wygląda na to, że chcesz zrobić podziemne ET w 2D. IMHO to się nie uda.

Hmm. grałem w unreal'a i dalej twierdzę, że akcja w et jest szybsza jeśli mapa ma tyle ludzi na ile jest stworzona. Podziemne et z typu rozgrywki bardziej, chodzi o fakt, że gra wymagałaby od gracza kooperacji z innymi gdzie cel>fragi.


Cytat:
Jeżeli chcesz postawić na klasy i team wybierasz Metal Assault, jeżeli szybkość i zręczność Soldat.

A jeśli chcę jedno i drugie to co mam wybrać? Smile Ten metal zresztą denny strasznie jak dla mnie.



Cytat:
Co do "nowego" trybu gry. Odgrzewany kotlet. Capture the Flag z tym, że zamiast flagi jest to jakaś inna rzecz. --

Poczytaj o ET, to nie jest żadne inne capture the flag.


Cytat:
Ograniczenie widoczności. Hmmm zastanówmy się. Będziemy szybko lecieć mało widzieć i..... Mijać przeciwników a oni nas. --

Skakanie - To jest pomyłka z deka. Błąd rzeczowy. Skakanie w podziemiach? Nie wyobrażam sobie obniżonej grawitacji i skakania po 5 metrów zawadzając głową o sufit. --

skaczesz do przodu nie do góry, poza tym można sam skok kontrolować bronią. Jak pisałem ograniczenie widoczności po testach tak aby widoczność była utrudniona i wymagała spostrzegawczości. Każdy gracz wyposażony w spot'a przecież to na pewno go nie miniesz.


Cytat:
No i klasy. Snajper w podziemiach, gdzie ma strasznie ograniczony widok (i nie kampi (chyba od tego jest klasa snajper, chyba, że się mylę)), lata na planszy ze snajpą i wali do przeciwników z włączoną lunetą którzy stają na drugim końcu a go nie widzą (zresztą nie wiem jak on by ich widział). Mija się tutaj założenie kim jest snajper w realu a kim ma być w grze, bo szczerze nie mam pojęcia jaki jest jego cel. --

Tunele nie zawsze są kręte są tam też proste części. Snajper miałby lunetę z noktowizorem i trochę większy zasięg widoczności niż reszta.



Cytat:
=== EDIT ===
Właśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszego posta... w sumie zmieniam zdanie. Ale:
1. Nie może być zmniejszonej grawitacji (nie w makaronie tuneli)
2. Nie action, a tactical (ze względu na małą widoczność)

Generalnie pomysł mi przyszedł na zmniejszoną grawitacje po przeczytaniu jakiejś książki gdzie bohaterowie bardzo szybko się poruszali po podziemnym terenie dzięki długim skokom i używaniu różnych broni do sterowania będąc już w locie. W sumie nie myślałem nad wersją w formie tactical(z trybem misji o którym pisałem), pomysł jest dość hmm interesujący.. tylko czy taka gra już nie istnieje?(nie wiem, nie sprawdzałem więc pytam Razz )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin