Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Strategiczno-taktyczno-RPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowDancer




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:59, 21 Sty 2012    Temat postu: Strategiczno-taktyczno-RPG

Mój pomysł nawiązuje do takich klasyków jak X-COM, Gorky17, Ufo: Aftershock, fallout.

Krótki opis fabuły (oczywiście to tylko moje majaki Smile):
W roku 2XXX gdzieś na Antarktydzie uderza w ziemię niezidentyfikowany obiekt latający. Poszukiwacze wysłani na miejsce katastrofy giną bez wieści - kosmici definitywnie nie żywią przyjaznych zamiarów. Miejsce katastrofy zostaje otoczone przez wojsko, powstają bazy badawcze, mające dowiedzieć się jak najwięcej o przybyszach i ustalić co tu robią. W między czasie w różnych miejscach na ziemi spadają (lądują?) kolejne UFO.
Pewnej nocy kosmici rozpoczynają ofensywę - niezbyt silne oddziały stacjonujące w pobliżu baz giną natychmiast, ludzkość zaczyna dziesiątkować dziwny wirus deformujący świadomość, zwiększający poziom agresji - zmieniający ludzi w bezmyślne mutanty.

Postać gracza jest technikiem/naukowcem/żołnierzem (od tego zależą początkowe statystyki) w jednej z nielicznych baz na biegunie, którym udało się przetrwać pierwsze uderzenie. Mimo licznego towarzystwa zombie szybko spotyka kolejnych niezainfekowanych ludzi - udaje (lub nie) im się odbić bazę, dowiadują się, że ludzie na innych kontynentach też walczą.

*Aspekt strategiczny:
Gracz będzie miał do dyspozycji mapę Antarktyki, będzie mógł walczyć o teren z kosmitami i próbować się dostać do wraku statku. Do dyspozycji będzie miał kilka zespołów, różne (lub nie) środki transportu (skuter śnieżny/łódka/mokasyny/helikopter/jakaś ciężarówka) określane przez parametry (szybkość, działa, szansa wykrycia/zestrzelenia, możliwość przewiezienia ciężkiego sprzętu). Wybierał będzie jedną z kilku możliwych w danej chwili misji, prowadził badania, handlował z resztą świata.

*Aspekt RPG:
Zespół składa się z żołnierzy - każdy z nich ma kilka cech (siła/zwinność/zręczność/inteligencja/wola) wpływających na umiejętności (ukrywanie się / karabiny snajperskie/ medycyna/ szybkość/ uniki). Dodatkowo te mogą być modyfikowane przez wyposażenie i przedmioty (lornetka, implanty, zestawy maskujace, celowniki optyczne, apteczki, pancerze). Doświadczenie zdobywane podczas misji będzie się przekładać na coraz wyższe poziomy, za które będzie można ulepszyć jedną z cech. Dodatkowo gracz będzie mógł wysyłać ludzi na treningi, aby polepszyć jakąś cechę/umiejętność. Wysokie poziomy umiejętności będą dawały bonusy (oprócz szybszego chodzenia, większej celności itp.) - np. snajper będzie mógł celować w konkretną część ciała a szturmowiec szybciej celować/przeładowywać itp. Oczywiście modyfikowalna broń (tłumiki, celowniki, itp).

*Aspekt Taktyczny:
Walka klasycznie podzielona na tury.
Każdy żołnierz będzie posiadał punkty akcji (PA) i punkty ruchu (PR). Pierwsze używane będą do strzelania/przeładowywania/rzucania granatów, te drugie do przemieszczania się. Amunicja będzie droga, opłacało się będzie używać broni ręcznych, brać przeciwników żywcem. Lokacje najlepiej by było, gdyby były tworzone losowo (z gotowych klocków) - np. miasto z losowo ustawionymi blokami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mwojt




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob 20:37, 28 Sty 2012    Temat postu:

Miałem kiedyś pomysł zrobienia gry ala: ufo enemy unknown z tym że:
mmo, w czasie rzeczywistym dochodzą nam punkty ruchu, które można wykorzystać w walce, setki graczy, ogromna przestrzeń i totalna wojna. Myślę że pomysł jest dobry, nawet jeden z moich lepszych pomysłów. Chciałem połączyć rozgrywkę stylu plemiona, travian, ogame z ufo tylko że zamiast wiosek mamy wojowników, oczywiście można to rozwinąć do jakiejś wersji nie przeglądarkowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin