Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybrany Projekt: Dyskusja
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:23, 04 Lut 2012    Temat postu: Wybrany Projekt: Dyskusja

Wygrał projekt Xirdus'a.W głosowaniu wzięło udział 9 osób więc zapewne mniej więcej tyle będzie brało udział(przynajmniej na początku). Czekamy teraz na pitch doc z jego strony, który pozwoli "rozwiązać" całość od strony technicznej.

Tutaj można też pisać bazowe przemyślenia na temat samego projektu.
Przyznam szczerze, że sam pomysł kompletnie mi nie podchodzi więc trudno mi cokolwiek bardziej złożonego pisać od strony technicznej dopóki nie zobaczę dokumentu.
Co do silnika osobiście jestem przeciwny wszystkim xenonon i innym niesprawdzonym tworom(szczególnie, że widziałem jego wnętrze).
Ja jestem za SDL/SFML czy inne cholerstwo tego typu. Dopisać do tego komponentowy menager sceny, załączyć box2d i dorzucić edytor leveli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:23, 04 Lut 2012    Temat postu:

Od strony technologii proponuję OGL + Box2D lub Xenon Core. Co do reszty - no trzeba na ddoc poczekać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SnowyMan




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:44, 04 Lut 2012    Temat postu:

OpenGL by się nadał ale ogarnięcie w nim większego projektu bez obudówki (i mean silnika) może być trudne. O ile PhysX zechce nas trochę poedukować to jestem za Xenonem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estivo




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żabów

PostWysłany: Sob 14:33, 04 Lut 2012    Temat postu:

Według mnie Xenonek albo SFML.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:43, 04 Lut 2012    Temat postu:

Ja jestem przeciw SFML. Miewa on problemy wydajnościowe przy większej ilości obiektów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxGarden




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 23:55, 04 Lut 2012    Temat postu:

A mówimy o Xeonie 1, czy 2 ? Bo jedynka ma pare/naście/ bugów, a 2 jest w fazie rozwojowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:10, 05 Lut 2012    Temat postu:

Do 2D framework do GL to nie problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SnowyMan




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:44, 05 Lut 2012    Temat postu:

@Xirdus SFML miewa problemy wydajnościowe bo rysuje przy pomocy glVertex() ^^ Podobno PsichiX ma wersję przepisaną na VBO i oferował się w razie gdybyśmy postanowili użyć SFML.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:53, 05 Lut 2012    Temat postu:

@MaxGarden: jedynka jest nierozwijana, więc myślałem o dwójce.
@hashedone: OGL 2.0 nie będzie problemem? Względnie 2.1? Jak zrobimy pod trójkę to na starszych komputerach nie zadziała (a np. ja taki posiadam).
@SnowyMan: właśnie dzięki temu Warlock's Gauntlet chodzi jako tako sprawnie. Ale na starszych kompach wciąż potrafi ciąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxGarden




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 14:53, 05 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:

@MaxGarden: jedynka jest nierozwijana, więc myślałem o dwójce.

PsichiX, jak sam powiedział, piszę teraz projekt komercyjny więc jeżeli coś się w Xeonie będzie sypać to będziemy mieć spory problem. Branie Xeon-a 2 skończy się tak samo jak z Ether Fields i Barokiem ;P.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xevaquor




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:54, 05 Lut 2012    Temat postu:

Czyli piszemy własny silnik Very Happy

A na serio jestem gotów do każdej technologii, niech mądrzejsi ode mnie ją tylko wybiorą,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xirdus




Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:54, 05 Lut 2012    Temat postu:

Powiedział, że nie będzie mógł uczestniczyć w naszym projekcie. To, że robi projekt komercyjny, nie znaczy że nie będzie miał czasu na support (oczywiście w ograniczonych ilościach). Chyba że ma jeszcze etat... Trzeba by się go spytać. A jak nie będzie miał czasu to jestem za własnym frameworkiem w OGL2, ew. OGL2+SDL lub podobne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:11, 05 Lut 2012    Temat postu:

Mówiłem o GL2.1 ale z rozszerzeniami. W przyszłości łatwiej coś takiego przenosić, problemów z wydajnością żadnych (jest VBO), a problem starego sprzętu odpada - podstawowe rozszerzenia mają nawet archaiczne karty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:41, 06 Lut 2012    Temat postu:

IMHO jeśli jesteśmy gotowi odpuścić sobie inne platformy niż Windows to można by użyć XNA. Jeśli mnie pamięć nie myli to powinno działać bez problemu na starszych komputerach (i na x360 gratis). No chyba, że zależy nam na innych platformach, lub ktoś z teamu takiej używa. Wtedy OGL + SDL/GLFW/cokolwiek i do przodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:55, 06 Lut 2012    Temat postu:

FUJ!!! (Nie znoszę XNA - trauma po próbie nauczenia się go, przy czym niepowodzenie wynika głównie z wrodzonej nienawiści do rozwiązań przenośnych jedynie między wszystkimi sześcioma odmianami Visty). Poza tym był bym zachwycony pisaniem tego tak, żeby na linuxie działało (jeśli byśmy się na to zdecydowali, mogę być tym co dba o buildy linuxowe). OGL + SDL to imo kiepskie połączenie (przynajmniej na tle innych jak OGL + GLFW), ale można nawet uniknąć OGL - jestem gotów pisać w SFML (przy czym boję się wydajności - zależy jak sobie z tym poradzimy), lub Xenon Core (tylko nie wiem jak tu z przenośnością) czy czymkolwiek innym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin